Milikmu Kasih - Part 2





"adik, awal lagi ni. kita pegi jalan-jalan eh?" tanya Fauzie ketika mereka sudah agak jauh meninggalkan Hafiz di belakang.

"okay."jawab Marissa sepatah.

Fauzie membawa Marissa ke pusat membeli belah Northpoint. Northpoint lagi? Mentang-mentang dekat dengan rumah.

mereka sekadar window-shopping kerana Marissa sememangnya tidak berapa suka dengan 'shopping'. Fauzie pula, sedaya upaya menghiburkan Marissa. ditawarkan segala macam beg berjenama, pakaian, mahupun kasut tapi Marissa tetap tidak mahu. Sedang mereka berjalan-jalan.........

"Eh, Fauzie!"seeorang menyapa.

"err, siapa eh?"tanya Fauzie keliru.

"Shahrul lah!"

"Ehy, Shahrul! Lama tak jumpa kau!"

Mereka saling berpelukan. Dulu kawan rapat. Tapi terpisah sewaktu di sekolah menengah kerana Shahrul terpaksa bersekolah di kampungnya di Muar. Mengikut bapanya setelah bercerai dengan ibunya. Marissa yang berada di belakangnya hanya memerhatikan dengan senyuman.

"Oh ya! Kenalkan, adik aku yang nakal dulu, Marissa."

"Oh! Yang dulu selalu kacau kita orang buat homework kan?"mereka sama-sama ketawa.

Marissa tersenyum ketika mengingati betapa nakalnya dia menganggu abangnya membuat kerja sekolah. Dan yang paling dia ingati ketika dia dicubit Ibu dengan kuat sekali hingga meninggalkan kesan lebam di lengannya kerana menconteng kertas sekolah Abangnya. Setelah berjabat tangan......

"Eh. Why not kita pergi makan sama-sama? Aku pun belum makan ni. My treat."cadang Shahrul.

Fauzie dan Marissa bersetuju dan mereka pun terus menuju ke restoran Sakura atas pilihan Shahrul sendiri. Pelayan yang sedia ada di pintu masuk menyambut ramah mereka bertiga. Setelah mendapatkan tempat, mereka terus membelek menu yang sempat ditinggalkan oleh si pelayan restoran.

Mereka duduk di sebuah meja berkerusi empat. (HAHA) Shahrul mengambil tempat di hadapan Fauzie manakala Fauzie pula duduk bersebelahan dengan Marissa. Sedang mereka membelek-belek menu, telefon Fauzie berdering.

"Hello...Ya sayang... sekarang? Okay!"setelah meletakkan telefon, Fauzie terus ingin berlalu.

"Sorry. Abang ada hal. Kak Farisha yang call tadi. Entah apa masalah dia. Sorry eh Bro, aku gotta go lah. We meet up again next again next time? Nombor telefon aku, kau minta Marissa, okay. Marissa, nanti balik naik teksi aje okay?"ucap Fauzie kelam-kabut. entah apa yang dikejarkan.

"It's okay bro. Nanti Marissa aku hantar balik pun tkpa."jawab Shahrul pula.

Kini tinggal Shahrul dan Marissa sahaja di meja makan. Shahrul beralih dari tempat duduknya agar bertentangan dengan Marissa.

"Abang you dah balik. Tinggal kita berdua jer. Why not let me introduce myself in a proper way?"soal Shahrul. kononnya agak gentleman.

Mereka memperkenalkan diri masing-masing sekali lagi. Tiada lagi rasa kekok walaupun sebentar tadi Marissa bersumpah akan membelasah abangnya yang meninggalkannya dengan orang yang baru dikenali. Setelah mengisi perut, mereka terus membawa diri pulang. Seperti yang sudah Shahrul katakan kepada Fauzie, dia menghantarkan Marissa pulang.

Di dalam kereta, mereka hanya sempat bertukaran nombor telefon dan berbual sedikit kerana jarak rumah mereka dari Northpoint tidak berapa jauh.

"Lupa i nak tanya Fauzie tadi. Makcik Maria apa khabar?"soal Shahrul.

"Mak i dah meninggal. Tahun lepas."muka Marissa sedikit keruh ketika menceritakan tentang peninggalan ibunya.

"i'm sorry!"ucap Shahrul serba salah.

"Nah! it's okay."

Setelah kereta Shahrul membelok ke kolong-kolong blok... mereka sudah sampai di bawah kolong blok rumah Marissa.

"kita jumpa lagi ya?"ucap Shahrul sebelum Marissa keluar. Marissa hanya mengangguk dan keluar dari perut kereta.
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment